2023. március 4., szombat

Sonkás-sajtos csirkemell baconbe tekerve.

 


A hétvégére csirkemellből egyszerű ebédet képzeltem el, melyhez bevásárláskor meg is vettem a húst.... a hűtőben pedig volt pár szelet sonka, és egy csomag szeletelt sajt. Az alapötlet így már meg volt, sonkás-sajtos csirkemell tekercset fogok sütni, majd úgy döntöttem, hogy baconnel fogom körbetekerni sütés előtt. Így aztán a befűszerezett, mustáros-majonézzel megkent töltött hús, bacon köntösben ment a sütőbe. Előpárolás után szép pirosra sütöttem, majd a közben elkészült gombás rizzsel tálaltam.



Hozzávalók:

2 db csirkemellfilé

4 szelet gépsonka

4 db szeletelt sajt

kb. 12 db szeletelt bacon

1 ek majonéz

1 ek mustár

só (ízlés szerint)

őrölt színes bors (ízlés szerint)

3-4 ek zsiradék (pl. kacsazsír, sertészsír, étolaj...)

 

Mindkét csirkemellfilét vágjuk félbe, majd helyezzünk a hússzeletekre folpack fóliát, és óvatosan klopfoljuk ki. (azért arra figyeljünk hogy ne trancsírozzuk szét a húst!!!)

Ezután mindkét oldalát ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, és hagyjuk kb. fél órát állni.

A majonézt és a mustárt keverjük össze, majd kenjük meg vele a hússzeletek egyik oldalát.

Ezután helyezzünk rá mindegyikre egy-egy szelet sonkát, majd arra egy-egy szelet sajtot, és tekerjük fel.

Egy nagyobb darab fóliát vágjunk le, majd helyezzünk rá 3 szelet bacont úgy, hogy kicsit fedjék egymást.

Ezután helyezzük rá csirkemelltekercset, majd a fólia segítségével tekerjük fel, és csomagoljuk be a baconbe.

Egy tepsibe tegyünk pár kanál zsiradékot, (Én kacsazsírt tettem), és helyezzük egymás mellé a baconbe tekert csirkemelleket, majd fedjük le alufóliával.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten pároljuk kb. 30 percig a húst. Ezután vegyük le a fóliát, emeljünk a hőfokon, majd süssük szép pirosra.

Közben készítsünk hozzá ízlés szerinti köretet. (Én gombás barna rizst készítettem.)



Tálaláskor tegyünk a tányérra pár kanál köretet, majd helyezzük mellé a csirkemelltekercset és úgy kínáljuk.


4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett, a husi is, és a rizs is! Most szívesen megkóstolnám....
    Lehet belőle rendelni? 😊😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katikám, nagyon köszönöm! Természetesen lehet belőle rendelni. :) A majonézes-mustáros lekenés különösen jó ízt adott a húsnak, eddig még soha nem csináltam így.

      Törlés
  2. Nagyszerűen kifundáltad, én is szívesen fogyasztanám! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm! Ha még nem készítetted el így a csirkemellet, én csakis ajánlani tudom. Nekünk nagyon ízlett.

      Törlés