2023. január 28., szombat

Joghurtos fánk cukorbetegeknek.

 


A farsangi időszakban igen sűrűn sütök fánkot, van amikor sima liszttel, és van amikor teljes kiőrlésű liszttel. A napokban egy kedves ismerősömtől Riától, kaptam a joghurtos fánk receptjét, melyet a diétámhoz alakítva teljes kiőrlésű liszttel sütöttem meg. A receptben még szerepelt egy kevéske pálinka is, melyet én rummal helyettesítettem. A kisült fánk tésztája nagyon könnyű, és finom. Tálalás előtt pedig poreritrittel szórtam meg az illatozó fánkokat, és házi cukormentes eperlekvárral kínáltam.

 


Hozzávalók kb. 12 db-hoz:

1 dl natúr joghurt

6 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt

6 dkg tönkölybúza finomliszt

1 db tojás (kicsi)

csipet só

1 tk vaníliaaroma

1 tk sütőpor 

2 tk rum

kb. 5 dl Vénusz étolaj a sütéshez

 

 

 A joghurthoz adjuk hozzá az egész tojást, a vaníliaaromát, a rumot, és keverjük simára.

A kétféle lisztet, a sütőport, a csipet sót szintén keverjük össze, majd öntsük hozzá a joghurtos keverékhez és fakanállal keverjük alaposan össze. Egy nokedli állagú tésztát kell hogy kapjunk.

Az olajat melegítsük fel, majd tegyünk bele kisebb evőkanálnyi adagokat a tésztából. (arra figyeljünk hogy sütés közben a tészta meg fog nőni)

Ezután többször átfordítva süssük a fánkok mindkét oldalát szép aranybarnára. (arra figyeljünk, hogy az olaj ne legyen túl forró, hogy a fánktészta átsüljön, ne pedig megégjen)

A megsült fánkokat szedjük papírtörlőre, hogy a felesleges zsiradékot felszívja.

 

 

Tálalás előtt ízlés szerint szórjuk meg poreritrittel, és diabetikus lekvárral kínáljuk. Én saját házi cukormentes eperlekvárral tálaltam.

 

6 megjegyzés:

  1. Finom könnyű fánkok lehetnek, és a házi lekvárral nagyon finomak.
    Nekem is van egy joghurtos fánk receptem, de az élesztős.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól látod Katikám, nagyon könnyű volt a tészta és nagyon finom. Az eredeti recept búza finomlisztet írt, csak én sütöttem teljes kiőrlésűvel. Próbáld ki, gyorsan elkészül. Nekem is élesztős a joghurtos fánk receptem... ez egyszerűbb annál.

      Törlés
  2. Nagyon szép szellősek lettek belülről, finom lehetett. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom, könnyű volt a tészta, annak ellenére hogy teljes kiőrlésű liszttel készült.

      Törlés
  3. Én is szeretek a tönkölyliszttel dolgozni. Nagyon jó az édes süteményekhez is. Biztos finom volt vele ez a fánk is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos kényszerből kezdtem el a tönkölylisztet használni, de nagyon megszerettem és minden süteményt eltudok vele készíteni. Ez a fánk is nagyon finom, még a férjemnek is ízlett. Kezdi megszokni, és megkóstolja a cukrosoknak való süteményeket. :)

      Törlés