2021. december 19., vasárnap

Sütőtökös mini kuglóf. (cukor és gluténmentes)

 


Advent negyedik vasárnapjához érkeztünk, már csak pár várakozással teli nap választ el bennünket a karácsonyi ünnepektől. Ma ebéd utáni desszertnek egy nagyon egyszerű, glutén és cukormentes kuglóf mini változatát sütöttem meg, mely belefér a szigorúan betartott diétámba. Na, persze azért csakis mértékkel fogyasztom majd el, egy esetleg két darabot engedélyezve egyszerre magamnak..... A receptre Aninál a "szanikonyhája" blogban találtam rá, majd némi változtatással (volt amit én kihagyta a receptből) sütöttem meg. Mini kuglóf forma hiányában természetesen muffin formában is megsüthetjük.


Várakozással teli, meghitt Advent negyedik vasárnapot kívánok Mindenkinek!

 


Hozzávalók 12 db-hoz:

20 dkg sütőtök (előzőleg megsütve)

20 dkg zabpehely (vagy zabliszt)

csipet só

2-3 ek eritrit

1 kk vaníliaaroma

3 ek olvasztott Vénusz margarin

1 citrom reszelt héja

2 tk mézeskalács fűszerkeverék

1 tk szódabikarbóna

2 db tojás (közepes)

2 ek darált dió

1,5-2 dl tej



Nekem éppen zabpehely volt itthon, így azt daráltam le a kávédarálón, és azzal készült a tészta.

A ledarált zabpelyhet keverjük össze egy csipet sóval, az eritrittel, a reszelt citromhéjjal, a szódabikarbónával, a darált dióval, és a mézeskalács fűszerkeverékkel.

A sütőtököt villával törjük össze (v. botmixerrel pépesítsük), adjuk hozzá a tojást, a vaníliaaromát, az olvasztott margarint, és 1,5 dl tejet, majd keverjük össze.

Ezután öntsük a lisztes keverékhez és keverjük össze. (egy közepesen sűrű masszát kell hogy kapjunk, így ha szükséges akkor még öntsünk hozzá tejet)

Az elkészült masszát kanalazzuk bele a szilikonos kuglóf vagy annak hiányában muffin formába.

helyezzük be előmelegített sütőbe, közepes hőmérsékleten kb. 25 perc alatt süssük készre. (Én légkeverésnél 170 fokon, 20 percig sütöttem.)

A sütőből kivéve a formában hagyjuk pár percig hűlni, majd helyezzük rácsra, és hűtsük ki teljesen.



Tálalás előtt ízlés szerint megszórhatjuk porrá őrölt eritrittel, de én most ettől eltekintettem. A tésztája jó szaftos, és a mézeskalács fűszerkeveréktől finom ízletes.


4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finomnak tűnik.
    Kellemes karácsonyi Ünnepeket !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Fáni, nagyon köszönöm. Meghitt, Békés Karácsonyi Ünnepeket Kívánok!

      Törlés
  2. Lehetne-e almát a sütőtök helyett?
    Amúgy nagyon guszta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm! Természetesen lecserélheted a sütőtököt almára.... előtte nagyobb lyukú reszelőn reszeld le.

      Törlés