2024. szeptember 29., vasárnap

Füstölt húsos zöldbableves.

 

 

A hétvégén a piacon szép, zsenge zöldbabot sikerült venni, így a feléből egy finom levest főztem. Mivel a hűtőben meglapult egy darab jó húsos füstölt oldalas, így gondoltam azt is belefőzöm, elrontani biztosan nem fogja. (A sógornőm tudott nagyon finom füstölt húsos zöldbablevest főzni, még mindig a számban érzem az ízét.) A leves elkészült, és bizony a füstölt hús igencsak jót tett neki, nagyon finom volt. Persze kerültek bele még zöldségek is, és a tejfölt sem sajnáltam ki.....




Hozzávalók:

30-40 dkg füstölt hús (pl. húsosabb oldalas, füstölt csülök...)

50 dkg zöldbab

2 db sárgarépa

1 db petrezselyemgyökér

1 db vöröshagyma

2 gerezd fokhagyma 

1 csokor zeller és petrezselyemzöld vegyesen

só (ízlés szerint)

2 tk ételízesítő

2 tk pirospaprika

2 dl tejföl

1/2 ek liszt

3 ek étolaj

1,5-2 l víz




A füstölt húst vágjuk fel ízlés szerinti darabokra. (Én kisebb kockákra vágtam fel.)

A zöldbabot ha friss, akkor daraboljuk fel, amennyiben fagyasztott akkor hagyjuk felengedni.

A zöldségeket pucoljuk meg, majd vékonyan karikázzuk fel. A vöröshagymát, és a fokhagymát szintén pucoljuk meg. A zeller és petrezselyemzöldet mossuk meg, és kössük össze, így a főzés végén könnyen kitudjuk venni a levesből.

Az olajat hevítsük fel, majd adjuk hozzá a felkarikázott zöldségeket, és pároljuk pár percig. 

Ezután adjuk hozzá a feldarabolt füstölt húst, keverjük alaposan össze, és pároljuk még pár percig.

Ezután szórjuk meg a liszttel és a pirospaprikával, keverjük alaposan össze, pirítsuk pár pillanatig, majd öntsük fel a vízzel.

Ezután tegyük bele a vöröshagymát, a fokhagymát, az összekötött zöldeket, ízlés szerint sózzuk, szórjuk meg az ételízesítővel, forraljuk fel, majd vegyük kisebb lángra és főzzük a füstölt húst félpuhára.

Amikor a hús félpuhára főtt, tegyük bele a zöldbabot, és a tejfölt, melyet előtte egy kevés levessel keverjünk simára. (Én a tejfölös levest átszűrve öntöttem bele.)

Amikor a hús is, és a zöldbab is puhára főtt, zárjuk el a gázt, és tálalásig tartsuk melegen.

Tálaláskor szedjük a levest tányérba, ízlés szerint szórjuk meg apróra vágott petrezselyemzölddel, majd úgy kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése