2023. június 8., csütörtök

Spárgás-császárszalonnás tészta.

 

 

A tésztát mindig magam gyúrom, és amióta cukorbeteg lettem a búza finomlisztet teljes kiőrlésű tönkölylisztekre cseréltem le. Mivel éppen tésztát gyúrtam (mindig van szárított tészta a kamrában) a hűtőben pedig volt egy csomag spárga és némi császárszalonna, így egyszerűen, és gyorsan el is készült az ebéd. Tálaláskor reszelt sajttal szórtam meg, és amilyen gyorsan elkészült, olyan gyorsan el is fogyott..... nagyon finom volt.



Hozzávalók:

1 cs zöld spárga

15 dkg császárszalonna

15 dkg teljes kiőrlésű metélt tészta

1 kisebb csokor snidling

1 kisebb vöröshagyma

só (ízlés szerint)

őrölt színes bors (ízlés szerint)

2 ek étolaj

10 dkg reszelt sajt (pl. guoda, edami, trappista...)

 


 

A spárgát hajlítsuk meg, törjük le a fás részét, alaposan mossuk meg, ízlés szerint daraboljuk fel, majd enyhén sós vízben pár perc alatt főzzük roppanósra. Ezután szűrjük le, és tegyük félre hogy kihűljön. (a főzővizet ne öntsük ki, mert még szükség lesz rá)

A császárszalonnát vágjuk fel kisebb kockákra. A vöröshagymát pucoljuk meg, majd vágjuk fel apróra. A snidlinget szintén vágjuk fel apróra.

Egy serpenyőbe hevítsük fel az olajat, majd adjuk hozzá a felkockázott szalonnát, és süssük szép pirosra. Ezután szedjük ki a zsiradékból, és tegyük félre.

A maradék zsiradékhoz adjuk hozzá az apróra vágott vöröshagymát és pároljuk üvegesre, majd adjuk hozzá az apróra vágott snidlinget és keverjük alaposan össze.

Ezután adjuk hozzá a sült szalonnát és az előfőzött spárgát, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, és óvatosan keverjük, forgassuk össze.

Közben a spárga főzővizébe főzzük ki a tésztát, majd a főzővízből egyenesen szedjük rá a szalonnás spárgára. Ezután keverjük, forgassuk össze, ízlés szerint ízesítsünk utána, és ha túl száraznak találnánk, akkor a főzővízből adjuk hozzá 1-2 evőkanálnyit.



Tálaláskor szedjük a tésztát tányérra, ízlés szerint szórjuk meg reszelt sajttal, majd úgy kínáljuk. A tésztát gyúrhatjuk mi magunk is, de boltban vásárolttal is készíthetjük.

Én házi metélt tésztát használtam hozzá. 👇

7,5 dkg teljes kiőrlésű tönkölylisztet összekevertem 7,5 dkg tönköly finomliszttel. Adtam hozzá egy nagyobb csipet sót, és egy nagy tojást, majd összegyúrtam, kinyújtottam, és metéltnek vágtam fel.


1 adag tápanyagtartalma:

Energia: 404 kcal

Fehérje: 17 g

Zsír: 24 g

Szénhidrát: 31 g

 

 

8 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett ez a tésztád is, finom lehetett és különleges a különböző ízek együttese.
    Én is ha lehet magam gyúrom a tésztát, főleg mióta jól felment a száraztészták ára. Persze spagettit, makarónit, vagy orsótésztát nem tudok csinálni, azt muszály megvenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katikám, nagyon köszönöm! Nagyon finom volt, a császárszalonna íze átjárta az egész tésztát. Én szerencsére spagetti tésztát tudok csinálni a gépemmel, de az orsót, kagylót én is úgy veszem. Igaz azokat ritkán készítem.

      Törlés
  2. Guszta és biztos nagyon finom volt! Valahogy nekem a spárga mint zöldség kimaradt az étrendemből régen szerintem nem volt ennyire közismert. Minden zöldséget szeretek egyszer már megismerkedek ezzel is😃 Váljon egészségedre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Éva! Spárgával én is csak pár éve ismerkedtem meg, szerintem régen azt se tudtuk hogy mifánterem. Két évvel ezelőtt volt a kertemben spárga, de elég vékonykák voltak, ezért aztán megszüntettem. Amikor már olcsóbb, veszek pár csomaggal, és elég is belőle, pedig elkészítve nagyon finom. Egyszer próbáld ki.... egy csomaggal szerintem Neked kétféle ételhez is elég lesz.

      Törlés
  3. Tetszik a színkavalkád, házi tésztával fenomenális lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom volt, és amilyen gyorsan elkészült, olyan gyorsan el is fogyott. A férjemnek is ízlett, pedig nem is gondoltam volna....

      Törlés
  4. Köszönöm a tészta receptjét is. Már én is készülök tk liszttel gyúrni, de még nem sikerült rávennem magam. Nagyon finom lehetett ez az étel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anikám, bátran fogj hozzá a tészta készítéséhez. Először én is óckodtam tőle, de a cukrom miatt kénytelen voltam hozzáfogni a tésztagyúráshoz. Még a férjemnek is ízlett, ez az egyszerű ebéd.

      Törlés