2022. március 17., csütörtök

Almával, sonkával, sajttal töltött pulykamelltekercs.

 


Többször készítettem már sonkával és sajttal töltött pulykamellet, de alma még soha nem került rá..... nagy hiba volt, mert az alma is remekül illik a sós, fűszeres húshoz. Az elkészült hústekercseket, hogy sütés közben szaftosak maradjanak, baconnel tekertem körbe, majd így tettem a sütőbe. Először a tepsit lefedve pároltam, majd a fóliát levéve szép pirosra sütöttem a hústekercseket. Ameddig a hús sült, elkészült a köretként tálalt párolt zöldségkeverék is.


 

Hozzávalók:

4 nagyobb szelet pulykamell

4 szelet gépsonka

1 nagyobb alma

4 szelet edami sajt

2 cs bacon

só (ízlés szerint)

őrölt színes bors (ízlés szerint)

1 tk ételízesítő

1 kk kakukkfű

1 kk majoranna

2 ek étolaj



A pulykamell szeleteket enyhén klopfoljuk ki, majd ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg az ételízesítővel, a fűszerekkel, és hagyjuk legalább egy fél órát állni.

Az almát hámozzuk meg, majd vágjuk fel vékony szeletekre.

Terítsünk le egy nagyobb darab folpack fóliát, majd helyezzünk rá három szelet bacont úgy, hogy szinte fedjék egymást.

Ezután egy befűszerezett hússzeletre tegyünk rá egy szelet gépsonkát, arra pár szelet almát, majd a szeletelt sajtot, és szorosan tekerjük fel. (az almát és a sajtot ízlés szerint rá is reszelhetjük a húsra)

Ezután a hústekercset helyezzük rá a baconre, és a fólia segítségével szorosan tekerjük fel. (mindegyik hússzelettel így járjunk el)

A hústekercseket ezután helyezzük egy sütőpapírral kibélelt, és olajjal meglocsolt tepsire, majd takarjuk le alufóliával mielőtt betennénk a sütőbe.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, és közepes hőmérsékleten pároljuk kb. 30 percig, majd vegyük le a fóliát és addig süssük, hogy a bacon szép pirosra süljön.

Ameddig a hús sül, készítsünk hozzá ízlés szerinti köretet. Pl. barna rizst, zöldséges bulgurt vagy kuszkuszt..... én párolt zöldséget készítettem, mely jól illik a hústekercshez.

Tálaláskor helyezzük tányérra a hússzeletet, majd ízlés szerinti körettel kínáljuk.


6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, és biztos nagyon finom is volt! Hasonló tekercset én is szoktam csinálni, de eddig mindig aszalt szilvával. Épp múltkor hallottam egy rokonomtól, hogy ő almát szokott beletenni, meg is tetszett, de nálam még nem készült el. De ami késik, nem múlik 😄.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katikám, tényleg nagyon finom volt, és jól illik hozzá az alma..... ne halogasd, próbáld ki. Esetleg reszelve is mehet rá az alma és a sajt is. Aszalt szilvával és áfonyával már én is többször csináltam, pl. karácsonykor mindig úgy készítem.

      Törlés
  2. Amilyen jól mutat a tányéron annyira finom lehet !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Éva! Nagyon finom volt, még a férjemnek is ízlett.

      Törlés
  3. Én se gondoltam volna, hogy almát tegyek a töltelékbe, de jól hangzik. Jól is néz ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ani, nagyon köszönöm, és csakis ajánlani tudom, nagyon finom. Most szeletelve tettem rá az almát, de legközelebb lereszelem majd egy nagyobb lyukú reszelőn.

      Törlés