2021. november 5., péntek

Rántott karfiol sajtos bundában.

 


A napokban kedvező áron sikerült karfiolt vásárolni, így volt már hagyományos karfiolleves, karfiolkrémleves....receptje a linkre kattintva található, valamint rakott karfiol...receptje a linkre kattintva található, és a rántott karfiol sem maradhatott le az étlapról. A karfiolrózsákat először félpuhára főztem, majd sajtos palacsintatésztában sütöttem meg. Sütés közben többször átfordítottam, és a sajtos bundát jó ropogósra sütöttem. A köretet sem bonyolítottam túl, egyszerű gombás rizst készítettem hozzá. Jól illik hozzá pl. a tartármártás, de salátával vagy éppen befőttel is kínálhatjuk.




Hozzávalók:

1 db közepes nagyságú karfiol

10 dkg reszelt sajt (pl. trappista, gouda..)

2 db tojás (nagy)

kb. 3 dl tej

1 kk só

őrölt fehér bors (ízlés szerint)

kb. 15-20 dkg liszt

bőséges étolaj a sütéshez


A karfiolt szedjük rózsáira, majd enyhén sós vízben főzzük félpuhára. (ha nagyobbak a karfiolrózsák, akkor vágjuk félbe)

Amikor félpuhára főt, szedjük ki a vízből, csepegtessük le, majd hagyjuk teljesen kihűlni. (akár előző nap félpuhára főzhetjük)

A teljesen kihűtött karfiolrózsákat ezután ízlés szerint sózzuk, majd hagyjuk legalább egy fél órát állni mielőtt elkezdenénk kisütni.

Egy tálba üssük bele az egész tojásokat, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, adjuk hozzá a tejet, majd kézi habverővel keverjük alaposan össze.

Ezután reszeljük hozzá a sajtot, adjunk hozzá jó pár kanál lisztet, majd keverjük simára, csomómentesre, hogy palacsintatészta sűrűségű masszát kapjunk. (a lisztet apránként adjuk hozzá keverés közben, nehogy túl sűrű legyen a tészta)

Az olajat öntsük bele egy serpenyőbe, majd melegítsük fel.

Az előzőleg félpuhára főzött, besózott karfiolrózsákat ezután óvatosan forgassuk bele lisztbe, majd a palacsintatésztába, és helyezzük bele a felforrósított olajba.

Ezután többször átfordítva süssük szép pirosra, ropogósra, majd szedjük papírtörlőre hogy a felesleges zsiradékot felszívja.

Közben készítsünk hozzá ízlés szerinti köretet. Én gombás rizst készítettem, és azzal tálaltam.



Tálaláskor helyezzünk a tányérra pár darab szép pirosra sült karfiolrózsát, kanalazzuk mellé a köretet, és úgy kínáljuk. Kínálhatunk hozzá még ízlés szerint salátát, tartármártást, vagy éppen befőttet is.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, finom lehetett! Sajtos bundába én is szoktam panírozni, karfiolt is más zöldségeket is. Kicsit más, egyszerűbb az enyém, így a tiéd biztos finomabb lett 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Katalin, nagyon köszönöm! Szerintem mindkettőnké nagyon finom... van hogy a sajtot kihagyom, és úgy is nagyon finom.

      Törlés