2018. március 27., kedd

Csokoládétorta cukormentesen.




Imádom a csokoládétortát, és semmiképpen nem szerettem volna lemondani róla, így most egy cukormentes tortát sütöttem. A fehér lisztet ennél a tortánál is teljes kiőrlésű lisztre cseréltem, melyet darált mogyoróval kevertem össze. Került a tésztába még narancs és alma is, így a tésztája jó szaftos, a fűszerektől pedig finom, ízletes lett. Tálaláskor növényi alapú tejszínhabbal kínáltam, de ízlés szerint diabetikus lekvárt is kínálhatunk mellé. Mivel közeleg a húsvét, így ez a torta az ünnepi asztalon is megállja a helyét.




Száraz hozzávalók:

15 dkg teljes kiőrlésű liszt
5 dkg őrölt mogyoró (mogyoróliszt)
5 dkg holland kakaó
6 dkg aszalt áfonya
15 dkg eritrit
1 kk őrölt fahéj
késhegynyi kardamon (el is hagyható)
1 cs sütőpor
csipet só


A száraz hozzávalókat tegyük egy tálba, majd alaposan keverjük össze.





Folyékony hozzávalók:

1 dl frissen facsart narancslé
2 db tojás (nagy)
1 közepes alma (reszelve)
1 narancs reszelt héja
1 közepes narancs (megpucolva, kisebb darabokra vágva)
1 tk reszelt gyömbér
8 dkg Vénusz margarin (laktózmentes)
3 dkg durvára vágott mogyoró


A margarint olvasszuk fel, majd hűtsük vissza, adjuk hozzá a többi hozzávalót, és alaposan turmixoljuk össze.

Ezután öntsük hozzá a száraz hozzávalók keverékéhez, és keverjük alaposan össze.

Egy 24 cm-es tortaformát béleljünk ki sütőpapírral, majd egyenletesen öntsük bele a masszát.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük 40-45 percig, tűpróbáig. (Én légkeverésnél 160 fokon, 40 percig sütöttem)

A sütőből kivéve hagyjuk pár percig a formában hűlni, majd a sütőpapírral együtt emeljük át egy rácsra, és hűtsük ki teljesen.

Tálalás előtt ízlés szerint szórjuk meg őrölt eritrittel, majd tejszínhabbal, vagy diabetikus lekvárral kínáljuk. 
 
 
1 adag tápanyagtartalma:
 
Energia: 159 kcal 

Fehérje: 5 g

Zsír: 9 g

Szénhidrát: 14 g



4 megjegyzés:

  1. Gizike, ez a cukor mentes Csokoládé Torta valami nagyszerü ötlet, és szenzációs a tartalma. Ki gondolná hogy még mogyoró, narancslé és az egészséges kakaó, na meg persze laktózmentes is benne van. A Gabriella unoka lányom boldog lenne ezt megkostolni mivel hogy ő jóformán laktózmentes, és távozik a csokoládétol mostanában.

    Imádom a sok variációs és finom kalácsokat felajáltad, okvetlen megmutatom a lányomnak, és le forditom neki a receptet, ő a hires kenyér és kalács sütő a családban!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Elizabeth, nagyon örülök hogy tetszik a recept! Nagyon egyszerű torta és Gabriellának biztosan ízlene. Sokszor benézek a lányodhoz, és csodás kelt tésztákat süt. Emlékszem veled még nem is voltam kapcsolatban amikor az Ő blogját már látogattam, és volt is olyan recept amit elkészítettem. Ezt a tortát csakis ajánlani tudom Neki, sőt az övé biztosan szebb is lesz. Puszillak!

      Törlés