2013. szeptember 11., szerda

Fügés muffin édes morzsával.



Esik az eső, és igencsak hideg van, így a hűtőben meglapuló, nyárt idéző, néhány szem fügével muffint sütöttem. A könnyű, és szaftos tészta a közepében megbújó mézédes fügével, és a tetejére rákaramellizálódott édes, ropogós morzsával, nagyon finom. Rövid időre feledtette is velem ezt a nyirkos időjárást. Mivel a drága barátnőmnek köszönhetően (tőle kaptam ezt a sok fügét) dúskálok a fügében, így én azt tettem a muffin tészta közepébe, de ízlés szerint más gyümölccsel (pl. szőlővel, áfonyával......) is megsüthetjük.





Hozzávalók 12 db muffinhoz:

20 dkg liszt
1/2 cs sütőpor
1 tk szódabikarbóna
1 cs vaníliás cukor
15 dkg porcukor
1 dl étolaj
2 db tojás
1 dl habtejszín 
1 citrom leve és reszelt héja
őrölt fahéj (ízlés szerint)
 ízlés szerint füge, szőlő, áfonya...


Édes morzsa hozzávalói:

1 ek barna cukor
1 ek liszt
2-3 dkg vaj





A száraz hozzávalókat tegyük bele egy tálba, majd reszeljük hozzá a citrom héját és keverjük össze.

Egy másik tálba keverjük simára az olajat, a tejszínt, a két egész tojást, és a citrom levét, majd öntsük hozzá a száraz hozzávalókhoz, és szintén keverjük össze.

A muffinformát béleljük ki a papírkapszlikkal, majd tegyünk mindegyikbe egy kanálnyi tésztát. Ezután helyezzük a közepébe az ízlés szerinti gyümölcsöt, (én most fügét tettem bele) majd kanalazzuk rá a megmaradt tésztát. (Én szilikonos muffin formában sütöttem, így nem tettem bele papírkapszlit)

A vajat morzsoljuk össze a liszttel és a barna cukorral, majd szórjuk rá formában lévő  tészta tetejére.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük 20-25 percig. (Én légkeverésnél 170 fokon, 20 percig sütöttem)

A sütőből kivéve hagyjuk langyosra hűlni a muffinokat, majd úgy kínáljuk. Nagyon finom a szaftos  tészta a gyümölccsel a közepén, és az édes ropogós morzsával a tetején.

4 megjegyzés: