2011. március 22., kedd

Citromos-mascarponés spagetti.



Megint egy Tv-Paprikán látott receptet próbáltam ki, melyet az "Egy párizsi konyhai titkai"-ból lestem el. Lehet első hallásra kicsit képtelennek tűnik ez az összeállítás, de mondhatom nagyon finom. Időt csak annyit vesz igénybe, ameddig a tésztát kifőzzük, és már lehet is tálalni. Annyit változtattam csak a recepten, hogy nem boltban vásárolt mascarponéval készítettem el, hanem saját magam készítettem. Már több bolgban találkoztam a tejfölből lecsepegtetéssel készített krémsajttal, melyet már jó ideje készültem kipróbálni, így most elérkezettnek találtam rá az időt. Valóban finom, krémes sajtot kaptam, igaz az íze valamivel intenzívebb mint az eredeti mascarponénak, de ehhez a tésztához éppen megfelelő volt. A reszelt citromhéj pedig igencsak jól illet ehhez a krémsajtos-sajtos tésztához. Bátran merem ajánlani mindenkinek kipróbálásra.





spagetti tészta
mascarpone (v. házi krémsajt)
reszelt sajt
reszelt citromhéj

őrölt bors

A tésztát enyhén sós vízbe kifőzni, majd jól lecsepegtetni.
Tányérra tenni és rögtön rákanalazni a mascarponét, ráreszelni az ízlés szerinti sajtot és a citromhéjat, majd sózni és jó alaposan összeforgatni. Tetejére borsot őrölni.
Rögtön tálalni, nehogy kihűljön a tészta.

Házi készítésű krémsajt:

Én egy nagy pohár tejfölt konyharuhával bélelt szűrőbe öntöttem, majd 24 órát állni hagytam, hogy a savó teljesen kicsöpögjön belőle. Ettől nagyon finom krémes lett.
Mascarpone helyett ezt a krémes sajtot kevertem össze a tésztával.

12 megjegyzés:

  1. Szeretem az ilyen remek gyors tésztaételeket

    VálaszTörlés
  2. Finom lehet, egy kis paradicsomot még el tudnák képzelni benne.

    VálaszTörlés
  3. Egyszerű és nagyszerű! Pont nekem való! Köszi ezt a kis receptet!

    VálaszTörlés
  4. Szemirámisz!
    Köszi, és érdemes kipróbálni.:)

    VálaszTörlés
  5. Bianka!
    Én is nagyon csípem az ilyen jellegű tésztákat, és nekem nagyon ízlett.:)

    VálaszTörlés
  6. Nelli!
    Köszi az ötletet, legközelebb teszek bele paradicsomot is. El biztosan nem fogja rontani.:)

    VálaszTörlés
  7. Juci!
    Köszi, neked is ajánlani tudom.:)

    VálaszTörlés
  8. Imádjuk az ilyen tésztákat. Le sem merem írni, hogy a legkisebb unokám milyen nevet adott neki, de nem is ez a lényeg, inkább az, hogy Ő, aki nem túlzottan nagyevő, két felnőtt-tányérnyit kanalazott be belőle legutóbb.
    Gusztaaaaaaa!!!

    VálaszTörlés
  9. Viki!
    Köszönöm!!Én is odavagyok az ilyen tésztákért, csak apa nem kedveli őket. Igaz így több jut nekem.:)) Nem az elnevezés a fontos, a lényeg hogy ízlik a gyerkőcnek.

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szeretem a citromot nem csak a sütikbe, de a főételebe is. Nagyon jól néz ki :)

    VálaszTörlés
  11. Zsiri!
    Köszi!! Nekem is kedvencem a citrom, és így a tészta nagyon finom lett. Bátran merem ajánlani.:)

    VálaszTörlés