2011. január 20., csütörtök

Cékla májas-baconös töltelékkel.



Lehet kicsit furcsának tűnik ez a recept, de bátran merem ajánlani, mert nagyon finom és főként igen laktató. Szeretem a sült céklát és arra gondoltam, miért is ne lehetne megtölteni. Manapság már minden zöldségfélét fellehet dobni, egy finom töltelékkel. Volt itthon csirkemáj és bacon, így ezekből készítettem el a tölteléket, majd az előzőleg megfőzött céklába töltöttem bele. Végül irány a sütő, és a sütési idő vége felé, még reszelt sajttal is megszórtam. Nekem nagyon ízlett, és minden céklaimádónak bátran merem ajánlani.




6 db cékla
3-4 db csirkemáj
5 dk bacon
1db lila hagyma (kisebb)
2-3 gerezd fokhagyma
ételízesítő
őrölt fehérbors
majoranna
szerecsendió
gyömbér(zacskós őrölt)
olívaolaj
sajt

Lehetőleg egyforma nagyságú céklát választani, (nekem ez sajnos nem sikerült) majd jó alaposan megmosni és feltenni főni.
Ha megfőtt (kb. másfél óra) akkor kiszedni a vízből, és teljesen kihűteni.
Ha kihűt, megpucolni, majd a belsejébe mélyedés vájni.(óvatosan kell bánni vele, mert könnyen elreped. én mokkás kanállal vájtam ki)
Ameddig a cékla fől, ellehet készíteni a tölteléket.

A csirkemájat, a lila hagymát és a bacont felkockázni.
Egy serpenyőbe elkezdeni pirítani a bacont. Ha már kezd szint kapni hozzáadni a hagymát, majd vékonyan beleszeletelni a fokhagymát is.
Ha kellően megpárolódott, hozzáadni a feldarabolt csirkemájat, és ízlés szerint fűszerezni.
Párperc alatt, többször átkeverve készre sütni.

A tölteléket belekanalazni a céklába.
Egy tepsibe kevés olívaolajat önteni, majd egymásmellé helyezni a megtöltött céklákat.
Megszórni egy pici őrölt gyömbérrel és egy pici őrölt borssal, majd megspiccelni olívaolajjal.

Előmelegített sütőbe, magasabb hőfokon kb. 30 percig sütni. (én légkeverésnél 180 fokon sütöttem)
A sütési idő vége előtt kivenni a sütőből, és reszelt sajttal megszórni, majd visszahelyezve addig sütni , még a sajt ráolvad.
Melegen tálalni. Nagyon kiadós és laktató.

16 megjegyzés:

  1. Szió :)
    Köszönöm a receptet!
    Képzeld pont ma vettem 3 picike céklát.Ha nem is ez lesz belőle, ez e jel .)

    VálaszTörlés
  2. Gizikém ez egy költemény!
    Gondolom milyen jóízű lehetett! Yamy!

    VálaszTörlés
  3. Összecsordult a nyál a számba, de komolyan !!! Imádom a céklát is, na és a többi hozzávaót is. Aki a céklát szereti, az rossz ember nem lehet, s ha még a májat is hozzátesszük.............

    VálaszTörlés
  4. Izgalmas, még nem ettem céklát savanyúságon kívül, így felkeltetted az érdeklődésemet

    VálaszTörlés
  5. Még én sem ettem sült céklát, csak savanyúságnak és krémnek készítettem eddig.
    Érdekes ízvilág lehet.:-)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jókat kitalálsz! Én már ettem sült céklát és nagyon finom, így megtöltve meg biztosan isteni lehet!

    VálaszTörlés
  7. Hú Gizám,ez nagyon finom lehet,egy újabb finom céklás étel,tároltuk:-)

    VálaszTörlés
  8. Szia Évi!
    Nyugodtan próbáld ki , szerintem bármilyen töltelék illik hozzá. Nekem nagyon ízlett.
    Mit készítettél a céklákból???:)

    VálaszTörlés
  9. Juci!
    Köszönöm!! Először magam sem gondoltam, hogy ilyen finom lesz, így örülök hogy megcsináltam.:)

    VálaszTörlés
  10. Viki!
    Egyetértek veled, külön is finom minden hozzávaló, na de így együtt.....:)

    VálaszTörlés
  11. Bianka!
    Érdemes próbálkoznod, mert a leves is nagyon finom, és már tésztát is csináltam céklával, na az is isteni volt.:)

    VálaszTörlés
  12. Nelli!
    Neked is ajánlom a többféle elkészítését, nem fogsz csalódni, mert nem csak salátának finom.:)

    VálaszTörlés
  13. Liza!
    Köszönöm!!! Ez is hasonló, csak a tölteléktől sokkal finomabb.:)

    VálaszTörlés
  14. Ditta!
    Valóban nagyon finom!! Ne várakoztassad sokáig, érdemes kipróbálni. Majd írd meg ha elkészítetted hogy neked ízlett-e.:)

    VálaszTörlés