2022. február 25., péntek

Túrógombóc cukorbetegeknek.

 


Cukorbetegként sem kell lemondani a túrógombócról, csak éppen a hozzávalókat kell a diétához igazítani. Így aztán a túróhoz zabpelyhet kevertem, melyet előtte kávédarálón daráltam le. A cukrot édesítővel helyettesítettem, és a zsemlemorzsa is teljes kiőrlésű zsemléből készült, melyet én magam szárítottam, majd daráltam le. Tálaláskor szintén édesítővel ízesített tejfölt kínáltam hozzá, melyet őrölt fahéjjal szórtam meg. A gombóc pedig pillekönnyű és nagyon finom....

 


 

Hozzávalók 8-9 db gombóchoz:

25 dkg túró

3 dkg zabpehely

1 db tojás (nagy)

csipet só

1/2 citrom reszelt héja

1 kk vaníliaaroma

édesítő (ízlés szerint)

pár ek teljes kiőrlésű liszt a beleforgatáshoz

 

A zabpelyhet kávédarálón daráljuk le.

A túrót villával törjük össze, majd adjuk hozzá a ledarált zabpelyhet, a sót, a vaníliaaromát, a reszelt citromhéjat, a tojássárgát, ízlés szerint édesítőszert, és keverjük össze.

A tojásfehérjét egy csipet sóval verjük fel habbá, majd keverjük hozzá a lisztes keverékhez.

Ezután takarjuk le folpack fóliával, és tegyük be pár órára vagy egész éjszakára a hűtőbe. (Én este kevertem össze, és másnap délelőttig a hűtőben pihent.)

Közvetlenül mielőtt kifőznénk a túrós masszát vegyük ki a hűtőből, és pl. egy fagyiskanállal adagoljuk ki a gombócokat.

Ezután forgassuk bele a lisztbe, majd formázzuk meg a gombócokat.

Egy edénybe öntsünk bőséges mennyiségű vizet, adjunk hozzá egy csipet sót, majd melegítsük forráspontig.

Amikor elkezd forrni, óvatosan tegyük bele a gombócokat, majd vegyük lejjebb a hőfokot, és gyöngyöző vízben főzzük kb. 5 percig, majd zárjuk el a gázt, és hagyjuk még 10 percig a vízben a gombócokat. (az edényt fedjük le, és úgy hagyjuk a vízben)

Ezután szűrőkanállal szedjük ki és csepegtessük le a gombócokat, majd forgassuk bele teljes kiőrlésű pirított zsemlemorzsába.

 


Pirított zsemlemorzsa hozzávalói:

kb. 4 ek teljes kiőrlésű zsemlemorzsa

2-3 ek olaj (v. vaj)
 
 
Az olajat hevítsük fel, adjuk hozzá a zsemlemorzsát és állandó kevergetés mellett pirítsuk aranybarnára. (arra figyeljünk, nehogy megégjen)

 


Tálaláskor ízlés szerint szórjuk meg a gombócokat édesítővel, és tejföllel meglocsolva kínáljuk. Én a tejfölt kevertem össze édesítővel, és azzal kínáltam.

 

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták lettek és biztos finomak is! Örülök, hogy bármilyen édességet el tudsz készíteni cukorbetegnek való változatban is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Katalin! Nagyon finom, és pillekönnyű gombócok lettek,és nem is lehetett érezni a különbséget..... a férjemnek búzadarával készült. :)

      Törlés
  2. Nagyon guszta és finom lehet! Az elmúlt héten derelyét csináltam de most ezt is szívesen megkóstolnám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Éva! A derelyét is nagyon szeretem.... és milyen régen csináltam már. Köszönöm hogy eszembe juttattad.

      Törlés