2018. augusztus 22., szerda

Hűsítő görögdinnye mascarponekrémmel.




Tombol a kánikula, így a sütő bekapcsolása szóba sem jöhetett, pedig valamilyen habos-krémes finomságra vágytunk ebéd után. Mivel éppen volt a hűtőben egy szép szelet  mézédes görögdinnye, így arra gondoltam, hogy mascarponekrémmel váltakozva kanalazom a fagylaltos kelyhekbe. A dinnyét kimagoztam, majd visszatettem a hűtőbe, hogy jól lehűljön, a mascarponekrémet kikevertem sőt, még mandulaforgácsot is pörköltem, mellyel végül megszórtam.... A dinnyét előre felkockázhatjuk, a mascarponekrémet is előkészíthetjük, de arra figyeljünk, hogy csakis tálalás előtt kanalazzuk a poharakba, mert a dinnye sok levet enged, és attól élvezhetetlen lesz a desszertünk.






Hozzávalók 4 pohárhoz:

50-60 dkg felkockázott görögdinnye (mag nélkül)
25 dkg mascarpone
15 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
1/2 citrom reszelt héja és leve
2 dl Hulala (v. habtejszín)
10 dkg mandulaforgács





A kimagozott, és felkockázott görögdinnyét tegyük be a hűtőbe hogy kellően lehűljön.

A porcukorhoz adjuk hozzá a mascarponét, a vaníliás cukrot, a reszelt citromhéjat, ízlés szerint citromlevet, majd keverjük simára.

A Hulalát (v. habtejszínt) verjük fel közepesen kemény habbá, majd apránként, óvatosan keverjük hozzá a mascarponekrémhez.

A mandulaforgácsot tegyük bele egy teflon serpenyőbe, majd rázogatva, pár pillanat alatt pörköljük világos zsemleszínűre. Ezután öntsük át egy tányérba, nehogy túlpörkölődjön a még meleg serpenyőben.

Tálalás előtt vegyük ki a hűtőből a felkockázott görögdinnyét, majd a mascarponekrémmel váltakozva kanalazzuk bele a poharakba.

Ezután szórjuk meg az előzőleg megpörkölt mandulaforgáccsal, és rögtön tálaljuk. 

A poharakba kanalazás után rögtön fogyasszuk el, mert különben a dinnye levet enged, és élvezhetetlen, vizes lesz a desszertünk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése