2016. szeptember 2., péntek

Tepsis csirkecomb zöldségkörettel.




Az ebédkészítés egyik legegyszerűbb módja, amikor a hús együtt készül a körettel. Ezzel nemcsak a saját dolgunkat könnyítjük meg, de a hús és a köret íze is különösen finom lesz. Szép, nagy tanyasi csirkecombot vettem, melyet előzőleg alaposan befűszereztem, majd hagytam hogy az ízek kellően átjárják. A köretet sem bonyolítottam túl krumplit, sárgarépát, és lila hagymát daraboltam fel, és került a tepsiben lévő hús köré, majd irány a sütő. Kb. másfél óra múlva pedig már ott illatozott a tányérunkon az omlósra sült csirkecomb a zöldségkörettel együtt.





 Hozzávalók:

4 db tanyasi csirkecomb (farrésszel)
4-5 db sárga krumpli
3-4 db sárgarépa
2 db lila hagyma
4-5 gerezd fokhagyma
őrölt fehér bors
szerecsendió
majoranna
kakukkfű
2 tk ételízesítő
3-4 ek libazsír (v. sertés, kacsa..)
1 dl fehérbor (v. víz)





A combokat ízlés szerint szórjuk meg a fűszerekkel, majd hagyjuk pár órát állni, hogy az ízek kellően átjárják. (én este befűszereztem, majd sütésig a hűtőben pihent)

A krumplit és a sárgarépát pucoljuk meg, majd ízlés szerint daraboljuk fel. Ezután a krumplit sózzuk meg, és forgassuk alaposan össze. (a sózással azért óvatosan bánjunk, mert a húst már előzőleg besóztuk)

A hagymát szintén pucoljuk meg, majd vágjuk fel nagyobb cikkekre.

A tepsibe kanalazzuk bele a zsírt, majd öntsük rá a bort. Ezután helyezzük bele az előzőleg befűszerezett combokat, majd rakjuk köré a feldarabolt krumplit, sárgarépát, hagymát, és a pucolatlan fokhagymagerezdeket.

Ezután fóliával fedjük le a tepsit, majd helyezzük be előmelegített sütőbe. Közepes hőmérsékleten pároljuk kb. 45 percig, majd vegyük le a fóliát, és süssük szép pirosra a húst és a zöldségeket. (ha túl sok lenne alatta a lé, öntsünk le belőle, és pótoljuk egy-két ek zsírral)






Tálalás előtt helyezzük tányérra a húst, majd rakjuk köré a sült zöldségeket, és úgy kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése