2012. június 28., csütörtök

Meggy-krémleves.




Nyáron a friss gyümölcsökből sokszor készítek krémlevest, majd jól lehűtve tálalom a forró kánikulában.  A napokban több blogban  is összefutottam a meggylevessel, és bizony én is kedvet kaptam hozzá. Így aztán nem is várakoztam vele tovább, gyorsan el is készítettem. Valóban gyorsan, mert nem tartott tovább röpke fél óránál, majd irány a hűtőszekrény, hogy kellően lehűljön fogyasztás előtt. Melegnek már most is elég meleg van ahhoz, hogy igencsak jólesett elkanalazgatni ezt frissítő krémlevest. Mivel az időjósok szerint, megint igazi kánikulának nézünk elébe, így az elkövetkezendő napokban nálunk biztosan a gyümölcsleveseké lesz a főszerep. Mindenkinek ajánlani tudom a "hideg málnakrémlevest"    a "sárgadinnye krémlevest" az "epres-szedres krémlevest" az "őszibarack krémlevest" az "Amarettos málnakrémlevest" vagy éppen a "sárgadinnye krémlevest mandulás habgaluskával".  Mindegyik nagyon finom, és igazán frissítő egy kánikulai napon.






Hozzávalók:

50 dkg meggy
8 dl víz
cukor (v. édesítőszer)
4-5 db szegfűszeg
2 cm-es fahéj
1/2 citrom leve és haja
5-6 levél citromfű
2 cs vaníliás cukor
csipet só
1/2 cs vaníliás pudingpor
2 dl tejszín
mandulaforgács


A kimagozott meggyet tegyük egy  edénybe, majd öntsük fel a vízzel. Adjunk hozzá az ízlés szerinti mennyiségű cukrot, vaníliás cukrot, reszeljük bele a citromhéjat, és nyomjuk bele a citromlevet, majd tegyük bele a fűszereket. (én a fűszereket teatojásba tettem, így a főzés végén egyben kitudtam emelni)
Ezután forraljuk ki, majd mérsékelt lángon főzzük kb. 10 percig. 

Amikor megfőtt, vegyünk ki néhány szem meggyet és tegyük félre a tálaláshoz. Ezután botmixerrel pépesítsük a levest, majd tegyük vissza tűzre és újra forraljuk fel.

A tejszínt keverjük simára a vaníliás pudingporral, majd állandó keverés mellett csorgassuk a levesbe. (én kézi habverővel kevertem, hogy ne csomósodjon be, viszont ha mégis csomós lenne, egy szűrőn szűrjük át, hogy szép selymes legyen a levesünk)
Ezután újra forraljuk ki, és főzzük pár percig, hogy kellően besűrűsödjön. Tálalás előtt ízlés szerint hűtsük langyosra, vagy hűtőszekrénybe jó hidegre.

Egy serpenyőbe tegyük bele a mandulaforgácsot, majd állandó keverés mellett, pár perc alatt pirítsuk aranybarnára.

Tálalás előtt a jól lehűtött levest szedjük kis csészékbe, majd tegyünk bele néhány meggyszemet, és szórjuk meg a pirított mandulával.


8 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Valóban nem lehet megunni!!! Ma is szedtem egy kevéske meggyet, így holnap ismételni fogom.:)

      Törlés
  2. Mindennap elfogadnám én is ezt a finom levest!
    Finooooooom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juci most hogy jön a nagy meleg, bizony akár minden nap jöhetne egy nagy fazékkal.:)

      Törlés
  3. De szép fotókat készitettél, úgy látom hódit a meggy, a ribitli, a málna a blogokon:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati köszönöm!!! Nálunk lassan leérik a meggy, de a málna csodaszép, éppen most szedtem le kb. 2 kilót.:)

      Törlés
  4. Ez a finom meggyleves, hasonlo a regi modi cseresznye leves, amit szinten nagyon szerettem mar gyerek korom ota! Gyonyoru talalas is, es milyen finom lehet a fahejjal, amire nem emlekszem hogy volt a cseresznye levesben!...vagy talan az is meggy leves volt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elisabeth biztosan jól emlékszel és az valóban cseresznyeleves volt. Én is szoktam azt is főzni, és fahéjat szinte minden gyümölcslevesbe teszek. Én nagyon szeretem az ízét.

      Törlés