2012. január 12., csütörtök

Virslis lencsesaláta.



Ezzel a recepttel a végére is értem az ünnepekre készített ételreceptek megosztásával. Még jóval az ünnep előtt Eminél nézelődtem, és éppen akkor egy majonézes virslisaláta receptet osztott meg velünk. Ő vacsorára készítette el, és nekem rögtön megtetszett. Gondoltam szilveszterre a betervezett saláták mellé, majd  elkészítem én is. Nem is történt ez másképpen, elő is vettem a receptet, aztán gondoltam kicsit az ünnepre hangolom a salátát, és teszek bele még lencsét is. A füstölt virsli, a füstölt sajt, és a lencse, a tartármártással  összeérve igazán finom és igencsak laktató saláta volt. Salátakedvelőknek bátran merem ajánlani akár lencsével, vagy éppen lencse nélkül. Ízlés szerinti fajtájú sajttal, és virslivel. Vendégvárásra, vagy éppen vacsorára feltálalva.





Hozzávalók:

füstölt virsli
lencse
füstölt sajt
hagyma
tejföl
majonéz
csípős dijoni mustár
cukor (nálam édesítő)
őrölt bors

A virslit és a lencsét megfőzni, majd mindkettőt kihűteni. Ezután a kihűlt virslit felkarikázni.
A sajtot felkockázni, a hagymát pedig apróra felvágni.

Egy tálba beletenni kihűtött lencsét, a felkarikázott virslit, a felkockázott sajtot, és az apróra vágott hagymát, majd óvatosan összekeverni.

Egy másik tálba beletenni, majd simára keverni a tejfölt, a majonézt, a mustárt, a sót, ízlés szerint cukrot, és az őrölt borsot.
Ezután ráönteni a virslis keverékre, és szintén óvatosan összekeverni. Egy-két órát állni hagyni, hogy az ízek jól összeérjenek.

Tálaláskor ízlés szerint péksüteményt, vagy pirítóst kínálhatunk hozzá.

18 megjegyzés:

  1. Már mentettem is, finom lesz ha elkészítem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati nem fogsz csalódni, nekünk nagyon ízlett.

      Törlés
  2. Finom lehetett nagyon!Ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nelli biztosan Neked is ízlik majd, és ízlés szerint lehet beletenni mást is.:)

      Törlés
  3. Épp ilyet kerestem szilveszterre, nem találtam....na, mindegy azért nem várok szilveszterig, előbb kipróbálom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marcsi szerintem se várjál, viszont ha ízlik idén szilveszterre már eltudod készíteni.:)

      Törlés
  4. Guszta, és nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva köszönöm, és tényleg fincsi volt.:)

      Törlés
  5. Nagyon jó kis recept, én is viszem! Lesz még Szilveszter!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. María, bizony lesz még, és akkor már a salátarecept is meglesz hozzá.:)

      Törlés
  6. Válaszok
    1. Emi nagyon köszönöm!!! Tudod volt egy szuper jó alapreceptem hozzá.:))

      Törlés
  7. Nagyon jól néz ki! ...és a receptben leírtak szerint finom is!! :)

    VálaszTörlés
  8. Salátában nem ettem még lencsét, elmentem a receptedet!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon finom a salátákba a lencse. Van egy vörös lencsés-tonhalas salátarecept is a blogba, az is nagyon finom.

    VálaszTörlés