2010. július 3., szombat

Brassói aprópecsenye.






Reggel éppen azon morfondíroztam, hogy megint egy új napnak nézünk elébe, és vajon mi is készüljön ebédre. A sertéshús adott volt, így aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve, eldöntöttem hogy brassóit készítek. Mivel jó fokhagymásan szeretjük, ezt a fűszeres szaftos húst, így nem is sajnáltam ki belőle. Mivel a jó brassói aprópecsenye titka nem más, mint a kicsit ropogósra sütött krumpli, és a puhára főtt, fűszeres hús, jó sok fokhagymával, így aztán nálam is így készült. Ameddig a hús elkészült, addig szép pirosra, ropogósra sütöttem hozzá a krumplit. Tálaláskor csemegeuborkából készült salátával kínáltam, ezt a finom, és kiadós fogást.





 Hozzávalók:

50 dkg sertéshús (tarja, lapocka, comb..)
fokhagyma ízlés szerint
1 tk őrölt majoránna
1 kk őrölt bors
1-2 tk pirospaprika
só (ízlés szerint)
2 ek olívaolaj (v. étolaj, zsír)
2-3 dl víz






A húst vágjuk fel kisebb kockára, majd mossuk meg, és alaposan csepegtessük le. A fokhagymát vágjuk fel apróra.

Egy serpenyőbe hevítsük fel az olajat, majd adjuk hozzá a felkockázott húst, és süssük fehéredésig.

Ezután szórjuk rá az apróra vágott fokhagymát, és ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg a majorannával, és a pirospaprikával, majd pároljuk tovább, míg a hús levet enged.

Ekkor öntsük fel a vízzel, majd lefedve pároljuk puhára a húst.

Amikor a hús már puhára párolódott, vegyük le a fedőt, majd addig süssük tovább, hogy jó sűrű szaft maradjon csak a hús alatt.

Ameddig a hús készül, süssük meg a krumplit, és tálalásig tartsuk melegen.

Tálalás előtt keverjük össze a sült krumplit a fűszeres-szaftos hússal, majd úgy kínáljuk. Ízlés szerint pedig kínáljunk hozzá salátát, csemegeuborkát, savanyúságot......


8 megjegyzés:

  1. *Jelentkezik* szintén szeretem :)

    VálaszTörlés
  2. Fincsi, fincsi, hát még itt alatta a tócsi!:-))

    VálaszTörlés
  3. Bianka!
    Köszönöm, főleg az ötletet,mert mostanában nem főztem, teljesen feledésbe merült pedig mi is imádjuk.:)

    VálaszTörlés
  4. andi!
    Ez is egy egyszerű, ám fincsi kaja. Szerintem mindenki szereti, de akkor mi hárman már biztosan.:))

    VálaszTörlés
  5. Andi/cuki!
    Akkor most meghívlak egy brassóira és a desszert pedig tócsni lesz!!! Pattanj a Vespadra és robogj ide gyorsan.:)

    VálaszTörlés
  6. Hivjál engem is!!!!!!puszi!!!!!

    VálaszTörlés
  7. Melli!
    Hívlak téged is, gyere szívesen látlak!!:)

    VálaszTörlés