2009. szeptember 16., szerda

Csurgatott tojásos leves


Ma egy igen egyszerű, és olcsó levest készítettem. Bevallom gyerek korom óta nem ettem, nem is tudom hogy most miről jutott az eszembe. Vissza gondolva hogy anyu hogyan is készíthette, született meg ez a leves. Hogy valóban így kell-e főzni azt nem tudom, de nekünk nagyon ízlett. Persze azért egy kiadós gombás-tejfölös-hús is került az asztalra.


1,5 l víz
3-4 db tojás
1 ek liszt
köménymag
pirospaprika

1 db húsleves kocka
olíva olaj
ecet

Egy fazékba kevés olíva olajat önteni és feltenni a tűzre. Ha már felmelegedett bele szórni a lisztet és elkezdeni pirítani. Közben beleszórni a köménymagot, és zsemle színűre pirítani. Ekkor levenni és megszórni egy pici pirospaprikával. Jól össze keverni és felönteni a vízzel. Ízlés szerint fűszerezni, egy pici ecetet is önteni bele és kb. 30 percig főzni.
A tojásokat egy tányérba jól felverni, majd állandó keverés mellett a levesbe csorgatni. Még pár percig főzni, hogy a tojás is megfőjön benne.
Én megszórtam még apróra vágott petrezselyem zölddel, és levesgyönggyel tálaltam, de annak idején pirított zsemle kockával ettük.
Ha valaki másképpen tudja ennek a levesnek az elkészítési módját, kérem legyen szíves írja meg nekem.

5 megjegyzés:

  1. Szia !
    Én úgy ismerem, hogy leveskockából leves, majd beleszűrni kis vöröshagymás rántást, ami úgy készült h előbb köménymag az olajba, aztán hagyma, liszt, pirospaprika. A tojást én csak épp hogy elkeverem egy kis sóval és pici liszttel, sokszor ebbe teszek fűszereket, pl. kis metőlőhagymát, medvehagymát, petrezselymet, vagy ami épp eszembe jut.....

    VálaszTörlés
  2. sanvito!
    Köszönöm hogy megírtad te hogyan készíted.Így is kifogom próbálni, biztosan finom.

    VálaszTörlés
  3. Gizi én is úgy készítem, mint Te, csak én ecet nélkül! És ez az egyik kedvenc levesem! :)))

    VálaszTörlés
  4. Mian!
    De örülök hogy ezt írtad, már azt hittem csak én szeretem ezt az egyszerű levest.

    VálaszTörlés
  5. Szerintem ez a leves így nagyon rendben van, de próbáld ki az én változatomat is. Én is rántással kezdem, pirospaprikát szórok rá, felöntöm vízzel, és fűszerezem. Mindig rakok bele fokhagymát. Attól szerintem nagyon finom. Azután a levesből kiszedek egy keveset, elkeverem tejfellel, és mikor csomómentes, visszaöntöm a többihez. Beleütök annyi egész tojást, ahányan vagyunk, majd mikor már az kicsit főtt, akkor öntöm bele a felvert tojásokat. Én is ecettel szeretem. A férjemnek pedig kolbászkarikákat, vagy virslit szoktam főzni bele, hogy laktatósabb legyen.

    VálaszTörlés