2023. január 14., szombat

Csicseriborsós csirkemáj.

 


A kamra polcon árválkodott egy üveg csicseriborsó, így csak a csirkemájat kellett hozzá beszerezni, és kezdődhetett is az ebéd elkészítése. Mivel a csicseriborsó már puhára volt főzve, és a csirkemájnak sem kellett csak pár perc ahhoz hogy kellően átsüljön, és még puha szaftos maradjon, így bő fél óra alatt el is készült az ebéd. Én nagyon szeretem a kapor ízét, így azzal bolondítottam meg, de ízlés szerint ki is hagyhatjuk. Tálaláskor pedig ízlés szerinti körettel, esetleg egy szelet kenyérrel kínáljuk. Én cukorbetegként köret helyett egy szelet rozskenyeret ettem hozzá.


 

Hozzávalók:

40 dkg előfőzött csicseriborsó (konzerv)

6 db csirkemáj

1 db vöröshagyma

1 kisebb csokor kapor

1 tk ételízesítő

só (ízlés szerint)

őrölt színes bors (ízlés szerint)

2 ek étolaj

kb. 2 dl tejföl


A csicseriborsót öntsük egy szűrőbe, majd mossuk át, és alaposan csepegtessük le.

A vöröshagymát pucoljuk meg, vágjuk félbe, és vékonyan szeleteljük fel. A csirkemájat mossuk meg, papírtörlővel töröljük szárazra, majd vágjuk fel nagyobb darabokra. A kaprot csipkedjük le a vastag szárról, mossuk meg, és vágjuk fel apróra.

Egy serpenyőbe hevítsük fel az olajat, adjuk hozzá a vékonyra felszeletelt vöröshagymát, majd süssük szép aranybarnára. (közben többször keverjük meg)

Amikor a hagyma aranybarnára sült, adjuk hozzá a csirkemájat, ízlés szerint sózzuk borsozzuk, szórjuk meg az ételízesítővel, majd kisebb lángon, lefedve, süssük pár percig.

Ezután adjuk hozzá az előfőzött csicseriborsót, az apróra vágott kaprot és a tejfölt, majd alaposan keverjük össze, és főzzük tovább még pár percig. (közben többször keverjük meg, és ízesítsünk utána ha szükséges.

Közben ízlés szerint készítsünk mellé köretet.



Tálaláskor szedjük a csicseriborsós csirkemájat tányérba, szórjuk meg apróra vágott kaporral, majd ízlés szerinti körettel, vagy egy szelet teljes kiőrlésű kenyérrel, zsemlével.... kínáljuk.


1 adag tápanyagtartalma:

Energia: 317 kcal

Fehérje: 27 g

Zsír: 15 g

Szénhidrát: 20 g


6 megjegyzés:

  1. Finom és egészséges ebédetek volt! Nekem is van a kamrában egy konzervem, de még nem készítettem belőle semmit. És enni is csak egyszer ettem, akkor én főztem meg nyers csicseriborsót, és fasírt lett belőle. Talán még idén megcsinálom majd valaminek....😀

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom volt, és annak ellenére hogy szeretem a csicseriborsót ritkán készítem. Arra azért figyel Katikám, nehogy lejárjon a szavatossága, mert akkor az íze olyan lesz mintha avas lenne amikor megfőzöd.

      Törlés
  2. Guszta, nagyon finom lehetett váljon egészségetekre! Csirkemájat szeretem ezt a változatot is szívesen kipróbálnám és én is tennék hozzá kaprot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm, finom volt. Nagyon szeretem a kaprot... nyáron szinte hetente készítek kaporszószt. :)

      Törlés
  3. Érdekes összeállítás. Én még sosem főztem csicseriborsót. Lehet, hogy egyszer kipróbálom így, mert a májat szeretjük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes, de nagyon finom. :) A csicseriborsó nagyon egészséges, próbáld ki egyszer. Én a Lidl-be veszem, csak át kell mosni, mert meg van főzve. Levesnek is finom.

      Törlés