2010. január 28., csütörtök

Túrós-lekváros bukta




Már nagyon régen, van vagy 5 éve is hogy nem sütöttem buktát. Mindig Yasmine blogjába járok nézelődni, mert ő csodás kelt tésztás finomságokat süt, szinte naponta. Elhatároztam ma én is megpróbálkozom a bukta sütéssel. Mivel mint írtam nagyon ritkán sütök, így nincs is jól bevált receptem, tehát ebben is az ő receptjét követtem. Nagyon finomra sikerült, csak a külalakkal volt némi gondom, nekem sajnos közel sem lettek olyan szépek. De nem is a szépség volt számunkra a fontos, az ízével pedig nem is volt semmi gond. Frankfurti leves mellé tálaltam, és így egy kiadós ebéd kerekedett belőle.


Lekváros bukta






Hozzávalók a tésztához:

50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
2-3 dl tej
7 dkg cukor
2 tojássárgája
1 cs vaníliás cukor
5 dkg margarin
1 dl tejszín
reszelt citromhéj
csipet só


Egy tálba tenni a lisztet, a cukrot, a reszelt citromhéjat, csipet sót és a tojássárgáját, majd hozzáadni az olvasztott langyos margarin és tejszín keverékét. Végül beletenni a kevés édes langyos tejben felfuttatott élesztőt. Jól összekeverni, és a tejet fokozatosan adni hozzá, hogy ne legyen túl lágy a tészta. Ezután robotgéppel vagy kézzel bedagasztani.
Lefedve langyos helyen a duplájára keleszteni. Kelesztés közben egyszer kézzel újra átdagasztani, majd lefedve tovább keleszteni. (én dagasztás után kelesztő tálba tettem, és úgy kelesztettem, közben egyszer átdagasztottam, és a tetejét többször visszazártam)


Túrós töltelék:

25 dkg túró
1 ek búzadara
1 kisebb tojás
2 cs vaníliás cukor
cukor
reszelt citromhéj
mazsola
10 dkg olvasztott margarin a kenéshez



A túrót villával összetörni, és ízlés szerint ízesíteni a cukorral, reszelt citromhéjjal. Ezután hozzáadni a búzadarát, a tojássárgáját, a mazsolát és a tojás felvert kemény habját.
A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítani, majd kb. 0,5 cm vastagságúra kinyújtani. Ezután egyforma nagyságú négyzetekre felvágni. Mindegyik közepére tenni a túróból, majd a tésztakocka négy sarkát kicsit megnyújtva összefogni. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe egymásmellé helyezni a batyukat. Tetejüket olvasztott margarinnal megkenni, és még 15 percet pihentetni.
Előmelegített sütőben, közepes lángon 30 perc alatt készre sütni. (sütési idő felénél, a tetejét sütőpapírral letakarni, és úgy sütni tovább nehogy megégjen.)

A lekváros buktánál a tésztát szintén négyzet alakúra felvágni, majd minden kockára egy csík sütésálló lekvárt helyezni. Két szélét kicsit behajtani, majd felcsavarni a tésztát.
Egy sütőpapírral bélelt tepsibe egymásmellé helyezni, majd olvasztott margarinnal jól megkenni, és még 15 percet pihentetni.
Előmelegített sütőben, közepes lángon 30 perc alatt készre sütni.(sütési idő felénél, sütőpapírral letakarni, és úgy sütni tovább.)

Én ezt a mennyiségű tésztát megfeleztem, és felébe túrót, másik felébe pedig lekvárt tettem.

Tálalás előtt a bukták tetejét vaníliás porcukorral  megszórni.

13 megjegyzés:

  1. Gizi, ha nem tetszik az a túrós bukta, át tudom venni, küldd el nekem izibe:) szerintem gyönyörű!

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is jól néz ki a bukta. Nagyon!

    VálaszTörlés
  3. Tökéletes! Teljesen!Mondtam már hogy ügyes vagy?! :-)

    VálaszTörlés
  4. Hát ezek fantasztikusan szépek!!!!
    Gizike, sztem elnéztél valamit, hibátlanok!!!! Jujj, most annyira megkóstolnám...csak olyan messze vagyok...:-))))

    VálaszTörlés
  5. Szerintem is nagyon jól sikerült, megkóstolnám!

    VálaszTörlés
  6. Kata!
    Köszönöm!! És már küldök is, igaz kicsit megkésve.:)

    VálaszTörlés
  7. Macus!
    köszönöm!!!

    Andi!
    Ez azért kicsit túlzás!!! Nagyon jó az új képed, a gyerekek nagyon aranyosak!!!:)

    VálaszTörlés
  8. Latsia!
    Azért még szépülhettek volna, de nagyon finom lett, és szívesen küldök neked is. A távolság nem akadály!!! De cserélhetünk is, mert én meg szemezek a te tökös-mákos sütiddel.:)

    VálaszTörlés
  9. Liza!
    Köszönöm!!! És természetesen neked is jut belőle!!:)

    VálaszTörlés
  10. Szépülni? Hova :-) Nagyon guszták!

    VálaszTörlés
  11. Itt valami félreértés történt, mert ezek úgy gyönyörűek ahogy vannak!!! Csak gratulálni tudok! :))

    VálaszTörlés
  12. Yasmine!
    Köszönöm!!! De azért a tieid mégis csak sokkal szebbek!!!:)(na persze mind egy szemig elfogyott)

    VálaszTörlés