2010. szeptember 23., csütörtök

Diós-szilvás pite.



Az utolsó szem szilváimból készítettem a napokba ezt a tortát, de zavarodottságomnak köszönhetően (ez már az öregség jele:))) még nem tettem közzé. Még szerencse, hogy időbe kapcsoltam, így aki még szeretné elkészítheti. Szerencsésebbeknek még van saját szilvájuk, de a zöldségesnél is még fellelhető. Kár lenne kihagyni, mert nagyon finom. A diót akár mogyoróval, vagy mandulával is kiválthatjuk, úgy lehet még finomabb is lesz. Szilvalekvár híján a tetejének a lekenése is elhagyható, de szerintem kár lenne, mert így egy finom réteg keletkezik a torta tetején. Egy biztos, én jól elraktároztam a receptet, és jövőre többször is megfogom sütni szilvaérés idején.


Pite tészta:

23 dkg liszt
1-2 ek porcukor
csipet só
11 dkg vaj
1 tojás
1 ek víz


Ezeket a hozzávalókat egy tálba tenni, majd robotgéppel elkezdeni keverni.
Amint kezd összeállni, kézzel még egy kicsit összegyúrni, majd egy piteformába kézzel belelapogatni.(lehet kinyújtani is és úgy belehelyezni, de szerintem így egyszerűbb)
30 percre hűtőbe tenni pihentetni. Ezután kivenni, majd nehezékkel töltött sütőpapírt helyezni bele.
Előmelegített sütőben, közepes lángon 15 percig elősütni. A sütőből kivéve a nehezéket eltávolítani és hagyni kicsit hűlni. Közben ellehet készíteni a töltelékek.


Töltelék:

10 dkg vaj
15 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
11 dkg darált dió
2,5 dkg liszt
1 egész tojás + 1 sárgája
reszelt narancshéj
fahéj
szilva


A vajat a porcukorral, és a vaníliás cukorral elkezdeni kikeverni. Ezután hozzákeverni az egész tojást és egy sárgáját, majd hozzáadni a darált diót, és végül a lisztet is. Addig keverni, hogy sima állagú legyen a töltelék.
Ezután az elősütött tésztára önteni és a tetejét kirakni félbevágott szilvával.(a szilva húsos fele legyen felfelé!!!)
Előmelegített sütőben, közepes lángon kb. 20-25 perc alatt készre sütni.(én légkeverésnél, 150 fokon 20 percig sütöttem)


Szilvalekváros máz:

2-3 ek szilvalekvár
pici rum
2-3 ek víz

Egy edénybe tenni a lekvárt, a vizet, és az ízlés szerinti mennyiségű rumot, majd állandó keverés mellett pár percig főzni.
Ezzel a forró mázzal lekenni a sütőből kivett tészta tetejét.
A piteformában hagyni kihűlni, majd tálaláskor a tetejét porcukorral megszórni.

6 megjegyzés: