2010. április 9., péntek

Kukorica tortilla (gluténmentes)


Nemrégiben sütöttem kukoricás kenyeret, és még maradt egy kis kukoricaliszt, így ma tortillát készítettem belőle. Bevallom még soha nem sütöttem, de olyan egyszerű az elkészítése, hogy egy percig nem gondolkodtam rajta. Lehet nem lettek olyan szép formásak mint a boltban kaphatóak, de finomnak szerintem sokkal finomabbak. Nekem legalábbis nagyon ízlett, és ezután gyakrabban fogom megsütni. Egy finom saláta mellé kínáltam, és így talán a mai ebédünk kissé diétásnak is mondható. Liszt érzékenyeknek külön a figyelmébe ajánlanám!!!


2 csésze kukoricaliszt
1/4 csésze víz
1/2 tk só

A lisztet a sóval kicsit összekeverni, majd hozzáönteni a vizet és jól összegyúrni. Könnyen gyúrható tészta legyen belőle.
Ezután közepes nagyságú gombócokat formálni, majd egy kukoricaliszttel megszórt felületen, jól belisztezve vékonyra nyújtani. A rátapadó lisztet kézzel kicsit leseperni róla.
Egy serpenyőt felmelegíteni és belehelyezni a kinyújtott tésztát. ZSIRADÉKOT NEM KELL ALÁ TENNI!!!
Addig sütni még szép színt kap az alja (ez kb. 1 perc), majd átfordítani és a másik felét is készre sütni.
Konyharuhával letakarva, vagy hűtőben tárolni, hogy ne száradjon ki.

16 megjegyzés:

  1. És ha megtöltöm egy kis csípős, fincsi húsos töltelékkel? Isteni recept. Köszi szépen. Én már vittem is :-)))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta lett. Neked nem füstölt sütés közben, mert mikor én csináltam azt hittem jönnek a tűzoltok.

    VálaszTörlés
  3. Ani!
    Én salátával töltöttem meg. De a fincsi húsos töltelékkel is isteni lesz.:)

    VálaszTörlés
  4. Bianka!
    Köszönöm!! Nem füstölt, mert a kezemmel lesepertem róla a lisztet.De próbáld meg egy vastagabb nylon zacskó között kinyújtani, liszt nélkül és akkor biztosan nem fog füstölni. Ja és nekem van itthon egy saját tűzoltóm is.:))

    VálaszTörlés
  5. Andi!
    Lehet nem fogod elhinni, de pont terád gondoltam amikor sütöttem. Terveim között szerepel még több gluténmentes recept elkészítése is.:)Olyan szépen szétnyílik és különböző töltelékkel lehet megtölteni.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon örülök ennek a receptnek, én eddig máshogy csináltam, de kipróbálom így is! :)
    Mentettem, köszi :)

    VálaszTörlés
  7. Livi!
    Én örülök, hogy újat tudtam mutatni neked!! Köszönöm, hogy benéztél hozzám!!:)

    VálaszTörlés
  8. Biztos hogy nagyon finom, hagyományos liszttel készitve már ettem. Pakisztán ételként ismertem meg, és ott roti-nak hivják. Ez az Ö kenyerük.Szaftos ételhez kézzel törik, és mártogatják. Nekem izlett.

    VálaszTörlés
  9. Szia Erika!
    Valóban nagyon finom, sima liszttel még nem próbáltam, de így nagyon ízlett nekem is.

    VálaszTörlés
  10. A kukorica tortillát NEM lehet elkészíteni

    VálaszTörlés
  11. mi sokat próbálkoztunk, de valamiért nem áll össze a tészta.. egyszerűen nem lehet nyújtható állapotba hozni.. :D nem értjük miért.. a recept biztosan jó, de akkor mi hibádzik? esetleg a liszt? vagy ötletünk sincs..
    valakinek valami ötlete? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sokszor elkészítettem és amint a képeken is látod, sikerült kinyújtani. Viszont mostanában nem sikerül beszerezem azt a fajta kukoricalisztet amiből eddig készült, és sajnos már kétszer én is úgy jártam, hogy nem sikerült kinyújtanom a tésztát. Utána fogok nézni egy másik receptnek, kipróbálom, és amennyiben sikerül szépen kinyújtani, mindenképpen megosztom majd a blogba. Addig is türelmedet kérem, vagy ha sikerül egy szuper receptre bukkannod, kérlek osszad meg velem is.:)

      Törlés
    2. Sziasztok! Szerintem lisztfüggő a dolog. Úgy tudom Mexikóban is külön speckó lisztjük (masa harina) van a kukorica tortillához. Esetleg próbáld meg úgy, hogy adsz hozzá egy kis olajat (kb. 1 ek/ 100g), attól össze kell állnia. Nekem inkább a sütéssel vannak problémáim. Ha gyorsan, nagy lángon sütöm, akkor keserűnek érzem a tésztát, azaz szerintem nem sül át rendesen, úgyhogy inkább lassú lángon szoktam, de az meg sokáig tart :-(

      Törlés
  12. Sziasztok! A tortillához Mexikóban is speckó eljárással készült kukoricalisztet használnak (masa harina). Az itthoni k.lisztek inkább polentához/ puliszkáhóz valók, de talán ha adtok hozzá egy kis olajat (kb. 1 ek/ 100g) akkor összeáll a tészta.
    Nekem inkább a sütéssel vannak gondjaim. Lehet, hogy nem nyújtom elég vékonyra a tésztát, de ha nagy lángon, gyorsan sütöm, akkor keserű íze lesz a tésztának (gondolom a nyers liszt miatt). Ha meg lassú tűzön sütöm át, akkor az sokáig tart :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Éva!
      Köszönöm, hogy megírtad a tapasztalataidat!! Amikor először sütöttem, már nem emlékszem hogy milyen volt hozzá a liszt. Akkor nagyon egyszerűen eltudtam készíteni, és gyorsan átsült, finom volt. Azért is mertem beírni a blogba. Aztán elfogyott az a fajta liszt, és azóta nekem sem sikerül összegyúrni, és tökéletesre nyújtani. Megfogom próbálni, és teszek hozzá egy kevés olajat, köszönöm a jó tanácsot.

      Törlés