2010. január 4., hétfő

Rakott kelkáposzta


Volt itthon még "tavalyról" egy kelkáposztám, így ma rakott kelt főztem. Sokszor készítem el, főleg télen. Szerintem ez is egy könnyedebb étel, és még hús is van benne. Így mindenkinek kedvére való volt az ebéd. Szeretem a rakotas ételeket, mert rövid idő alatt összelehet készíteni, és a többit már a sütő végzi el. Ez pont egy ilyen ebéd volt, és talán kicsit bűntelenül lehetett belőle falatozni.

1 fej kelkáposzta
50 dk sertéscomb(darálva)
1 cs előfőzött rizs
1 db vöröshagyma
2 nagypohár tejföl

ételízesítő
szerecsendió
majoránna
bazsalikom
pirospaprika
őrölt bors
olíva olaj

A káposztát apróbb darabokra vágni, és enyhén sós vízben félpuhára főzni, majd leszűrni.
A hagymát felkockázni és pici olajon elkezdeni párolni. Ezután hozzáadni a darált húst, és kifehéredésig párolni. Közben ízlés szerinti fűszerekkel ízesíteni, megszórni pici pirospaprikával, majd jól összekeverni. Végül felönteni egy kevés vízzel(éppen csak ellepje),majd puhára főzni.
A rizst a tasakon lévő leírás szerint készre főzni.
Ha már megfőtt a rizs is, és a hús is, egy tálba önteni és összekeverni.

Egy tepsit kikenni egy pici margarinnal, majd elteríteni benne a fele káposztát. Enyhén megsózni, majd rátenni a rizs és hús keverékét. Szépen elsimítani a tetejét, majd meglocsolni a fele tejföllel. Ezután befedni a megmaradt káposztával, enyhén sózni, és tetejét egyenletesen megkenni a maradék tejföllel.
Előmelegített sütőben, közepes lángon, szép pirosra sütni.

15 megjegyzés:

  1. Nagyon szép napot Gizi,nekem ma is sok a dolgom de este leszek most is csak bekukkantottam, és most megyek Yasminhoz is benézek..
    puszi

    VálaszTörlés
  2. Szia Réka!
    Neked is szép napot!!! Jó hogy jöttél, legalább addig is pihensz egy kicsit. puszi

    VálaszTörlés
  3. Jaaj, hogy én ezt mennyire szeretem! És még pluszban megtejfölözöm... Isteni! :))

    VálaszTörlés
  4. Ezt az adagot elvinném, ha nem bánod :).

    VálaszTörlés
  5. Hát igen amíg gép előt vagyok pihenek,jó idő van ma Gizi ha van időd menj sétálj egyet mi is indulunk nem sokára. puszi

    VálaszTörlés
  6. Én is nagyon szeretem, holnap csinálok is! Már kivettem a darált húst a mélyhűtőből.Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  7. Yasmine!
    Ebben is egyezik az ízlésünk!!:) Akkor te jó tejfölösen eszed, így még nem is hallottam.

    VálaszTörlés
  8. Andrea!
    Dehogy bánom, vigyed csak, akár két adagot is.:)

    VálaszTörlés
  9. Réka!
    Bizony kihasználtam a jó időt, és én is sétáltam egy nagyot.:)

    VálaszTörlés
  10. Andi!
    Örülök hogy tudtam neked ötletet adni a holnapi főzéshez!!:)
    A káposztánál válaszoltam a kérdésedre!!!

    VálaszTörlés
  11. Nekem is ez az egyik kedvencem... Bár én hagyom, hogy ezt anyukám készítse el. :-)

    Köszi kérdésedet, jól vagyok. Persze egyre nehezebb... lassan betöltöm a 38 hetet.

    VálaszTörlés
  12. Ó, de finom ez is..Képzeld, semmi káposztásat nem esznek meg a gyerekeim:(( Szomorú vagyok, mert én szeretem!!

    VálaszTörlés
  13. nagyon jól tetted Gizi,ma meg iszonyatosan hideg lett.:((

    VálaszTörlés
  14. Gabriella!
    Gondolom anyukádé is nagyon finom, és neked nem kell vele külön pepecselni.

    Örülök hogy jól vagy!! Csak szép nyugis tempóba tevékenykedj, és pihenj sokat.:)

    VálaszTörlés
  15. trinity!
    Küldök neked egy tányérral!! Gyermekeid nem is tudják milyen finomak a káposztás ételek. Egymagadért meg gondolom nem készítesz soha.

    VálaszTörlés