2010. január 17., vasárnap

Holstein szelet.




Nem egy különleges receptet szeretnék megosztani, inkább csak kedvcsinálónak írom be. Gondolom már mindenki készített Holstein szeletet, én is mégis néha hajlamos vagyok megfeledkezni róla. Pedig nagyon szeretjük. Így ma ezt készítettem ebédre. Sült krumplival lenne az igazi, de sajnos olyan krumplit sikerült vásárolni, ami olyan gyorsan szétfő, hogy csak krumplipürének jó. Viszont a hússzelet a krumplipürével, és a sült hagymakarikával is remekül összeillet.


Hozzávalók:

4 szelet hús(karaj, tarja)
4 db tojás

őrölt fehér bors
liszt
olaj


A hússzeleteket kiklopfolni, majd ízlés szerint sózni, megszórni őrölt borssal és kicsit állni hagyni, hogy az ízek átjárják.

Egy serpenyőbe olajat hevíteni, majd az előzőleg lisztbe forgatott húst mindkét oldalát szép lassan, többször átfordítva, pirosra sütni.

Közben egy másik serpenyőben, kevés olívaolajon megsütni a tükörtojásokat, majd a kisült hús tetejére helyezni.

Ízlés szerint sült krumplival, vagy krumplipürével tálalni.

Én ma hagymakarikát sütöttem hozzá.

2-3 db vöröshagyma
liszt
olaj


A hagymát megpucolni és vékonyan felkarikázni, majd pici liszttel megszórni, és alaposan összeforgatni.

Egy serpenyőbe bőséges olajat önteni, és amikor már elég forró, akkor beletenni a hagymát, majd szép pirosra, ropogósra sütni.

Tálaláskor a hússzeleteket a krumplipürével, és a sült hagymakarikákkal kínálni.

12 megjegyzés:

  1. Remek recept. Nagyon gusztán megcsináltad!

    VálaszTörlés
  2. Én még sosem készítettem, úgyhogy különösen nagy kedvet sikerült csinálnod hozzá. El is készítem.

    VálaszTörlés
  3. Ani!
    Akkor itt az ideje hogy te is elkészítsed!! Nagyon finom, biztosan nektek is ízleni fog!!:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretjük a sült hagymakarikákat, én is szoktam készíteni! Igy együtt biztos nagyon ízletes.

    VálaszTörlés
  5. Liza!
    Nem volt más ötletem mit is adhatnák hozzá,így került sor a hagymára. Nagyon finom volt hozzá.

    VálaszTörlés
  6. Szia Gizi,
    hogy sütötted ki a húst? Kb. mennyi ideig, milyen lángon?
    Nagyon guszta az ebédetek, én is elkészíteném tarjából, de mindig félek, hogy rágós vagy sületlen lesz. Van valami titka?

    Üdv.
    Lencsi

    VálaszTörlés
  7. Szia Lencsi!
    Köszönöm hogy benéztél hozzám!!!

    Én először fedő alatt sütöm a húst, majd amikor már kezd egy kis színt kapni az alja akkor átfordítom és fedő nélkül sütöm tovább.(a rántott húst is így sütöm)Akkor nem lesz rágós a hús.De a hús vastagságától is függ hogy mennyi ideig sütöm, de kiklopfolom előtte. (kb. 10-15 perc)
    Sok sikert hozzá, és várom majd a válaszodat hogy hogyan sikerült.

    VálaszTörlés
  8. Kedves Gizi,
    köszönöm a választ! Finom lett, de lehet, hogy nem elég puha. Te milyen edényben sütöd? Nekem nagy szeletek voltak, ezért csak kettőt raktam bele, közepes-nagy lángon sütöttem. Így viszont a második adag már eléggé odakapott. Nagyobb edényem nincs. Kisebb lángon kellett volna sütni?
    Mindenesetre jóízűen megettük (tojás nélkül, de hagymakarikákkal, köszi az ötletet), mert nagyon éhesek voltunk!! :))

    VálaszTörlés
  9. Kedves Lencsi!
    Csak nagyon kevés liszt szabad hogy maradjon rajta, mert különben odakap. Én lisztezés után picit villával megveregetem hogy lemenjen róla a felesleg. szinte látszódjon a hús színe is. Én egy teflon serpenyőben sütöm, és 3 db teszek bele egyszerre. Lefedve, kis lángon sütöm, és az átfordítás után már nem teszem rá a fedőt, és akkor lehet kicsit nagyobbra venni a lángot.(közepesre) A tojást is teflon serpenyőben sütöm, kis lángon, és addig még a szélét nem kapja nagyon meg. Úgy néz ki mintha a sárgája még folyós lenne, de hidd el belülről szépen átsül.(a képre kattintva, nagyban is láthatod)
    Örülök hogy nektek is ízlett!!! További jó sütést-főzést!!!

    Üdv. Gizi

    VálaszTörlés
  10. Szia Gizi!
    Hát én elegánsan átsiklottam azon, hogy lisztbe kell forgatni a húst. És ezek szerint az is hiba volt, hogy túl nagy lángon sütöttem. Legközelebb aszerint csinálom, ahogy leírtad.
    Köszönöm a segítségedet! A blogod nagyon tetszik, biztosan foglak még olvasni.
    Lencsi

    VálaszTörlés
  11. Szia Lencsi!
    Sok sikert a legközelebbi húsütéshez!!! Nagyon köszönöm hogy benéztél, és tetszik a blogom. Mindig szívesen látlak, és ha kérdésed lenne, a jobb oldalon megadott email címre is írhatsz!!!
    Üdvözlettel Gizi

    VálaszTörlés