2009. október 22., csütörtök

Gombaleves petrezselymes vajgaluskával


Ma egy finom gombalevest főztem, és levesbetétnek petrezselymes vajgaluskát tettem bele. Már többször szerettem volna ezt a galuskát kipróbálni, de valamiért mindig elmaradt. Ma viszont elhatároztam hogy mindenképpen ezt teszek a levesbe. Jó döntés volt, nekünk nagyon ízlett és biztos hogy ezután sűrűbben fogom a leveseket így készíteni.

30 dk gomba
2 db sárgarépa
1 db zöldség
1 db vöröshagyma

ételízesítő
őrölt bors
petrezselyem zöld
1 db paprika
1 db paradicsom
liszt
olíva olaj
pirospaprika
tejföl

A gombát, sárgarépát, zöldséget megtisztítani, majd feldarabolni.
Egy edénybe olajat önteni és felmelegíteni majd rátenni a zöldségeket és elkezdeni párolni.Pár perc után hozzá adni a gombát, és együtt párolni. Közben megszórni az ízlés szerinti fűszerekkel, és apróra vágott petrezselyem zölddel. Ha már megpárolódott megszórni a pirospaprikával és felönteni vízzel, bele tenni a vöröshagymát, a paprikát a paradicsomot, és készre főzni. Ekkor kiszedni belőle a paradicsomot és a paprikát, majd beleszórni a megmaradt apróra vágott petrezselyem zöldet.
Végül a tejfölt jól kikeverni egy evőkanál liszttel, és állandó keverés mellett a levesbe csorgatni. Felforralni és beleszaggatni a galuskát. Addig főzni, ameddig feljönnek a leves tetejére.

petrezselymes vajgaluska:

5 dk vaj
1 db tojás

petrezselyem zöld
1-2 ek liszt

A vajat kicsit felolvasztani, majd hagyni kihűlni. Ezután hozzá keverni a tojást, sót, apróra vágott petrezselyem zöldet, és annyi lisztet hogy galuska tésztát kapjunk. Jól össze keverni, majd kiskanállal a levesbe szaggatni.

8 megjegyzés:

  1. Ez az én ízlésem szerint van!!!! (ugye nem haragszol az előbbiért, csak egy eszmefuttatásnak szántam...)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem a gombás dolgokat, egy jó meleg leves ilyenkor olyan jólesik. A petrezselymes vajgaluskát biztosan kipróbálom. szoktam készíteni levesbe, olajjal. De tényleg, vajjal biztosan jobb lehet. Mindig olyan jó ötleteket adsz! :-))

    VálaszTörlés
  3. Kata!
    Dehogy haragszom, miért is kéne!!! Van olyan amit én se szívesen ennék meg, mert rossz emlékem fűződik hozzá. De az a jó hogy nem vagyunk egyformák és így válogathatunk a rengeteg recept között. Én is nagyon szeretem a gombalevest, és ezzel a galuskával még finomabb lett.

    VálaszTörlés
  4. Yasmine!
    Örülök hogy te is csatlakozol a gombások táborához(mármint evők, nevetés).Eddig én is olajat tettem bele, de így sokkal finomabb.

    VálaszTörlés
  5. Nagy bánatomra a 2 kisebbik nem eszi meg a gombát, így ritkán állok neki..Úgyhogy ebből most lecsúszna 1 tányérkával...Nagyon szeretem, épp így, vajas galuskával!!!

    VálaszTörlés
  6. Én is olajjal szoktam ezt a galuskát, de ki fogom próbálni így is, biztos fonom.

    Trinity!
    Lehet, hogy majd változik az, sokáig az enyém sem ette meg a gombát, még ha valami töltelékbe tettem abból sem evett inkább, most meg elképedve nézi, hogy a gomba finom és miért is nem kellett ez eddig neki.

    VálaszTörlés
  7. trinity!
    Szívesen tálalok neked is belőle!! Nagyon finom így a galuska, ezután én is így fogom készíteni.

    VálaszTörlés
  8. Ircsi!
    Feltétlen próbáljad ki, remek lett, nagyon finom az íze!!

    VálaszTörlés